2011-03-27

Bangla, manusia juga.



Konduktor Bus : HAHAHA. bodoh punya bangla..


Pemandu Bus   : tak paham bahasa melayu, datang melaysia buat apa.. HAHAHA


Konduktor Bus : HAHAHA. orang suruh naik, dia turun. orang suruh turun, dia naik. apa punya 
                          bangla la korang ni. bodoh. 

Pemandu Bus & Konduktor Bus terus memperbodohkan bangla-bangla tu yang masuk ulang-alik dari bus mereka.


Hoi! lahabau korang? haha.. kan aku dah mencarut dalam dalam dah.. Pelik la dengan orang kita ni, tak pernah fikir perasaan orang lain ke? Memang la dia (si bangla) tu tak faham apa yang kita cakap kan. Tapi dari segi body language, kita yang pandang dari jauh pun boleh faham apa yang Konduktor & Pemandu tu dimaksudkan.

Macam ni ke orang kita layan tetamu? bulsit okey. Memang la dia si bangla tu pendatang. Memang la dia si bangla & the others tu banyak buat masalah di negara kita ni. Tapi masalahnya, tak semua foreinger macam tu. Macam si bangla yang aku maksudkan kat atas ni, kasihan tengok muka mereka apabila diperbodohkan. Kalau korang diperbodohkan, agak-agak apa perasaan korang?

Tapi yang paling sedih, Konduktor bus tu dah berpangkat "mak cik" okey. Mana pergi nya sifat kematangan beliau? Sudah lama hidup, tapi tak boleh jaga perasaan orang.

Aaaaa. Aku tak sokong mana-mana pihak pun. Mak cik konduktor tu dah memang nampak sgt kesalahnya, kurang ajar! Si bangla tu pula, juga bersalah sebab basic malay pun tak faham.

Korang semua, aku ada satu persoalan. MANA PERGINYA RUKUN NEGARA KITA YANG KE-5 TU?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
2 Comments

2 kata-kata dari anda:

black cat said...

kesopanan dan kesusilaan....hahha benda snang klu org msia pon x tw ak xleh kter per ahh...

kura said...

haha.. taw xpe weh. taw la itu rukun negara yg terakhirkan. tp still diperlekehkan. aishhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...