2011-03-31

Buffalo, Water & April.

Semua orang post status di facebook - "hello April, please be nice"
Nice je? nak tambah sikit - "helloo April, please be nice. if not, i'll kill myself"
haha...

Dulu aku ingat lagi, masa form 1. Masa ni, aku boleh dikatakan agak bodoh lagi tolol kot. Belajar itu tak pandai, buat ini tak betul. Eh kiranya, semuanya kurang betul la. Pergi sekolah, skema gila. Rambut sikat tepi ber'gel'kan tancho. haha. Lawak sangat kalau difikir-fikirkan balik sehingga aku pun malas nak mengaku yang itu adalah aku masa zaman pra-remaja kan.

Benda paling aku tak suka masa zaman sekolah dulu, BAHASA INGGERIS. Al-maklumla, aku orang kampung je pun. hehehh. Masuk je sekolah menengah rendah, tetibe culture shock sekejab. Subjek sains, semua dah di bahasa inggeris kan. Alamakk, mampus.

Korang nak taw? Buffalo tu pun aku tak taw benda apa. Sampai satu hari ni, baru aku tahu apa itu buffalo. Masa ni dalam kelas, kelas science. Topik hari tu : water. Blablabla, tetiba cikgu menunding jari ke arah aku! Adoi. apa pulak ni dia nak tnye.

cikgu : zubir, can u give me a point the usage of water in our daliy life?

zubir : errrr. (padahal tak faham pape pun yang dia cakap!)

Gelabah? Tak tentu arah aku dibuatnya. Aku pun tak taw nak buat apa, ngendeng la kawan sebelah.

zubir : weh! weh! tolong aku! apa dol dia cakap? apa jawapanya?

kawan zubir : (nada bisik-bisik) buffalo buffalo!

AKU DENGAN YAKIN LAGI HEBATNYA!

zubir : BUFFALO TEACHER !

Semua orang senyap. pastu, hahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahaha!
(tanpa henti diorang dok gelak kat aku)

Kuang hajo kau weh. kau tipu aku kan. kau saje nak kenakan aku kan. malu kot!

kawan zubir : hahahahaha. rileks la weh. kihkihkihhh

arghh! aku rasa nak penyepak je dia masa tu.

Okey, sekarang baru la aku tahu apa maksud buffalo tu. Ia adalah binatang yang berkaki empat. warna gelap, selalu di buat korban masa hari raya aiduladha.

Motif posting ni? Inilah kejadian di bulan april masa zaman sekolah aku :)
sangat merindui zaman persekolah menengah rendah aku itu.





(jgn nak rindu sgt la, masa kat sekolah. hari hari cakap 'bila la nak habis sekolah ni')
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
12 Comments

12 kata-kata dari anda:

Cik Nathrah said...

hahaha! lawak2. sabo je lah. ;p

kura said...

@cik nathrah.
yeye, sabo je lah. sape suruh tak nak belajar kan. nak bergantung kat kawan je. hahah.. adoii

dani said...

buffalo turtle :D
kura-kura kerbau. gandingan hebat tuuu
haha

kura said...

@dani.
men kasaq. sekeh pale kang haha

Amirrah Zawani said...

hahaha!! kalo sy pun gelak.. mmg takda kena ngena dgn jawapan pun =p

black cat said...

hahaha bg point pda kwn ko!!klu x..xda la pengalaman camni...

kura said...

@mirra.
yeye. memang patot digelakkan pun. itu lah, bongok inggeris sgt kan sy masa tu haha

kura said...

@black cat.
haha. betulllllll :)

princess sakura said...

turut bersimpati..hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha (gelak smpai kuar air mate)

kura said...

@pincess sakura.
kuangjoo. gelak sikit2 dah la wo. sobs!

princess sakura said...

ok2..ak gelak skit2 jep..haha..dah..

kura said...

@zazaa.
ok. bagus. tolong gelak mengikut spesifikasi yg ditetapkan okey haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...