2011-05-10

Hari malang dan bertuah. Eh bertuah ke? Aww! (±18sx)

“wa nak bagi taw yg wa sekarang kat rumah sedang bercuti. Tapi wa rasa tak best! Sebab kat rumah wa tak ada internet!” – Gangster Kura KONGSI.

Warghh! Meroyan-meroyan aku kat rumah tak ada internet. Sobs. Mak beli broadband seketul boleh? (nah cabut bulu kaki mak ni pergi gadai. Haha.. Sampai hati mak.)

Cerita malang. Jeng!

Hari tu, bukan hari ini. Petang 6/5 dah beli tiket balik perak Rm35 bus Starmart Express pukul 1000 keesokkan harinya. Lepas beli tu, aku dan rakan pergi enjoy sampai ke 0200. *baru lepas habis exam la katakan! Balik-balik hostel, semua penat dan tidur kecuali aku. Sebab nak packing barang semua kan.

Aku overnite sampai ke pagi, pukul 0800 aku call gerak kawan-kawan semua. Sekor pun harem bangun awal. Cis. Blablabla.. Yes! Bus pukul 1000 aku dah lepas. Flying-flying lah Rm35 aku.

Cerita bertuah. Aww!

Okey fine, aku terlepas bus kan. Tapi tak apa, aku tak marah pun sebab aku dah janji nak gerak sama-sama dengan kawan-kawan pagi tu kan. Lagipun aku yg nak tumpang diorang. Hehek! Sampai Melaka Sentral pukul 1100. Terus cari tiket balik perak, dapat la bus Cepat Express pukl 1130 Rm29.90. Hoh! Balik kali ni memang banyak kos, semua sekali RM64.90!

Tapi, ges what ? Masa dalam bus, aku duduk sebelah awex okey. (Eleh itu pun nak cite ke zuber?) Ah aku nak cerita jugak. Haha.

Then masa dalam perjalanan, masuk-masuk bus je aku terus tertidur. Yela sebab malam tadinya aku tak tidur kan. Dipendekkan cerita, masa bus di Slim River aku mcm tersedar yg bahu kiri aku terasa berat. Tp bukan berat dosa lah! Berat…….. (sambil membuka mata)

Buka je mata, Oh Mak! Kepala awex ni? Asal awex ni tidur berlandaskan bahu aku ni?
(monolog) Nak tolak tak nak? Nak tolak tak nak? Nak gerakkan dia ke tak? Yela aku bukan kenal dia pun.

Lepas tu macam tak sopan pulak nnt orang tengok. Belakang seat kiteorang ni orang tua kot. Apa pula dia kata nnt kan. (baik ok!)

Fikir punya fikir. Tanpa sedar? Dengan aku aku sekali zzzzzzzz…

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Feeling jab. First time aku ditiduri dan aku meniduri nya balik. Eh! Huahuaa..

Okey, tak sempat sampai ipoh pun ‘kami’ dapat tidur sama-sama. Sebab tak lama lepas tu, awex tu terkejut dan terjaga sebab hp aku berbunyi. Mak aku call nk tanya kat mana. (Potong setim la mak ni! heheh)

Masa awex tu terjaga, muka dia macam.Erk? Hahahahahahahaha. Aku tak nak cerita. Nanti aku tergelak dan terus tergelak terus tak sempat update blog. (metafora)
Masa dah sampai kat Ipoh tu, sempat la tanya kat awex tu. Oooo, pelajar Politeknik Ungku Omar (PUO) dan baru sem 3. Makna nya muda setahun la dari aku. Aww! Nak jadi abg angkat boleh? DUSH!

Itu je, panjang pula aku menaip kan. Konklusion, malang sebab tertinggal bus dan bertuah sebab ditiduri dan meniduri sebelah awex. *astaga kau zubir!
p/s; mak nak broadband jugak!

Photobucket





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
12 Comments

12 kata-kata dari anda:

Nor atau Nad said...

hahahaha
TAHNIAH
ditiduri kau kan..(!)

Izyan Lavender. said...

mcm sengal je ko kan.
mmg sonok ditiduri dan meniduri sebelah awek.
HAHAHAHA.

dani said...

untunglah die, ditiduri dan meniduri. ehh. haha

kura said...

@Nornad.
thx. sy harap ia akan berlaku lagi. eh! hahaha

@yan.
Eh? thx folow i. cey!
haa sonok kot yan. feel habis la ckp kau. xyah dah nak mimpi2 indah sebab kat sebelah dah mmg indah pun kan. eh! huahuaa

@dani.
untung la jugak. tp xsempat nak ngorat. lupa nak mintak no hp. aish! hahaha

balecan said...

kakahkah..kura-kura nieh mesti stim nieh..ahahah

kura said...

@bale.
(Shuhhhhh~ jgn ckp kua kuat! malu lahhh)
HAHAHAHA

kura said...

@bale.
(jgn cakap kuat kuat lah!) hahaha...

Max_Rockafella said...

perghh!! untung2.. xD

Max_Rockafella said...

kantoi pulak identiti.. waaakakkaa

kura said...

@maxx.
kantoiiii sudaaa. lupaa klik anynomousssss! huahuaa.. suka mak!

Shahizan Azmi said...

Uish rezeki keluar masuk HAHAHA

Hirdayu Rahmat said...

gagagagagag !!! punye lah hepiiiii ! hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...